№ пункта плана* |
Назва мерапрыемства |
Тэрмін выканання |
Адзнака аб выкананні (выканана; не выканана; у стадыі выканання), кароткая інфармацыя аб выкананні |
У сферы адукацыі |
|||
29. |
Пашырэнне магчымасці атрымання беларускамоўнай адукацыі на ўсіх узроўнях і ў адпаведнасці з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, забеспячэнне права кожнага грамадзяніна выбіраць мову навучання ва ўстановах адукацыі: -арганізацыя тлумачэння заканадаўства аб магчымасці выбару мовы навучання на бацькоўскіх сходах;
-арганізацыя ў дашкольных установах правядзення дзён беларускай мовы, заняткаў па развіцці беларускамоўных узаемаадносін;
-правядзенне першага ўрока навучальнага года ва ўстановах адукацыі на беларускай мове;
-арганізацыя па жаданні вучняў і іх бацькоў вывучэння беларускай мовы і культуры маўлення на факультатыўных занятках;
-садзейнічанне пашырэнню сеткі дашкольных устаноў (груп) у гарадской мясцовасці, якія працуюць на беларускаймове;
-садзейнічанне павелічэнню колькасці класаў з беларускай мовай навучання ў агульнаадукацыйных установах гарадской мясцовасці;
-паступовае павелічэнне ўдзельнай вагі прадметаў, якія выкладаюцца на беларускаймове ў агульнаадукацыйных установах, на гуманітарных спецыяльнасцях вышэйшых і сярэдніх спецыяльных навучальных устаноў (у першуючаргупедагагічных, культуры і мастацтва, журналістыкі) |
пачынаючы з 2010 года
|
1 раз у год (у маі) на бацькоўскім сходзе тлумачыцца права бацькоў выбіраць мову навучання для дзяцей, якія паступяць у дашкольную ўстанову
п.29. Беларускамоўны дзень-пятніца.
п.29. Працуе 4 беларускамоўных групы(+1). |
33. |
Правядзенне інтэрнэт-конкурсаў, алімпіяд у галіне беларускай мовы, літаратуры і культуры |
пачынаючы з 2010 года
|
|
35. |
Арганізацыя рэгулярных сустрэч з беларускімі пісьменнікамі з мэтай правядзення асветніцкай работы ў дашкольных і агульнаадукацыйных установах рэспублікі |
пастаянна
|
|
36. |
Арганізацыя ва ўстановах адукацыі радыёчасопісаў, выдання насценных газет, часопісаў, прысвечаных жыццю і творчасці беларускіх пісьменнікаў, пытанням развіцця беларускай мовы і літаратуры |
пастаянна
|
|
37. |
Пашырэнне правядзення ва ўстановах адукацыі віктарын, літаратурных конкурсаў, ранішнікаў, свят, тэматычных вечарын, прысвечаных творчасці беларускіх пісьменнікаў |
пастаянна
|
п.37. У беларускамоўных групах ранішнікі і забавы праводзяцца на беларускай мове. Афармляюцца выставы мастацкай літаратуры беларускіх пісьменнікаў да памятных дат,выставы кніг беларускіх казак, дзіцячых малюнкаў да беларускіх народных казак |
38. |
Пашырэнне сеткі гурткоў, клубаў, іншых форм работы з вучнямі па вывучэнні гісторыі Беларусі, культуры мовы ва ўстановах пазашкольнага выхавання і навучання |
пачынаючы з 2010 года |
|
39. |
Пашырэнне наведвання вучнямі, навучэнцамі і студэнтамі краязнаўчых і літаратурных музеяў, беларускамоўных тэатраў |
пастаянна
|
|
40. |
Правядзенне чытацкіх канферэнцый, кніжных выстаў у бібліятэках устаноў адукацыі (“Пісьменнікі-юбіляры”, “Спеў пра Белую Русь”, “Радзіма белых буслоў”) |
пастаянна
|
|
41. |
Публікацыя ў сродках масавай інфармацыі артыкулаў, матэрыялаў з вопыту работы педагагічных калектываў па пытаннях далучэння дашкольнікаў, навучэнцаў, студэнтаў, іх бацькоў да каштоўнасцей беларускай культуры |
пастаянна
|
п.41. У часопісы “Пралеска” надрукаваны матэрыялы з вопыту работы педагагічных работнікаў яслей-сада: Шульга А.Г., выхавальнік дашкольнай адукацыі, “Восень на Белай Русі”, забава для дзяцей старшай групы, 2018 №9; Прымака Т.Ў., музычны кіраўнік, «На вячорках», забава для дзяцей старшай группы з удзелам бацькоў, 2019г,№12; Дабжынская Л.І., выхавальнік дашкольнай адукацыі, “Знаёмім госцю з Беларуссю”, занятак для дзяцей старшай групы, 2021г №4. |